czwartek, 19 września 2013

school

heii.
Ooo tak to ja! Stwierdziłam, że jeżeli mam czas to coś do was napiszę. A więc teraz wpadłam w tą dobrze wszystkim znaną szkolną rutynę.
Muszę wam powiedzieć, że bardzo lubię nową szkole, wręcz się w niej zakochałam! Co prawda muszę wstawać o 5.30 i dojeżdżać autobusem i pociągiem, ale warto.
W tej szkole jest wiele polaków, a ja w swojej klasie mam dwie polki.

Trochę języka już podłapałam i jest coraz lepiej. Do szkoły chodzę do Biberachu gdzie uczę się języka. Tak mam normalne lekcje tylko po prostu bardziej pracujemy nad językiem.
Jutro już ostatni dzień i jestem mówiąc szczerze wykończona.

Jak wam leci w szkole?

poniedziałek, 9 września 2013

now? i don't know..

hei.
Pierwszy dzień w szkole - sama nie wiem co mam o nim myśleć był po prostu strasznie dziwny. Osoby które wtedy uważały się za moich 'przyjaciół' obgadywały mnie i wyśmiewały się. A czemu? Tego nie wiem, ale dzięki temu mam większą determinacje żeby nauczyć się języka i mieć ich głęboko w dupie. Oczywiście została grupka osób które nadal są ze mną. Chyba muszę się stać bardziej pewna siebie..
anyway


Dostałam już plan, książki i inne rzeczy które będą mi potrzebne. Doszło mi gotowanie i technika na której tutaj robimy różne rzeczy z drewna.
Teraz będę leżała sobie w łóżku i oglądała wasze blogi, tumblr i kanały na YouTube. Jestem strasznie nie wyspana bo wczoraj przez pół nocy nie mogłam spać. Położyłam się chyba o 2, a musiałam wstać o 6.30 do szkoły. GRATULACJE.
To był dopiero pierwszy dzień, a mam już tego wszystkiego dosyć. Oby jutro było lepiej.


A jak jest u was w szkole?

niedziela, 8 września 2013

#ask school

heii. 
A więc dziś pomyślałam, że odpowiem wam na pare pytań o szkole które zadawaliście na moim starym blogu. Jest to związane z tym, że niestety jutro już do niej wracam. Z jednej strony się ciesze, a z drugiej bardzo się boję ( chodzi o język).

1. Chodzisz do szkoły w której uczysz się języka z innymi obcokrajowcami?
Nie niestety. Chodzę do normalnej Niemieckiej szkoły :)

2. Jak daleko masz do szkoły i gdzie do niej chodzisz?
Ja do szkoły mam bardzo blisko ponieważ jest ona położona w mojej wsi, a więc mam jakieś 500 m.

3. Jak zachowywali się pierwszego dnia w którym przyszłaś do szkoły?
Ludzie są tu naprawdę bardzo mili nie to co w Polsce. Kiedy weszłam do klasy i usiadłam odrazu wszyscy do mnie podeszli i pytali się o to ile mam lat, skąd jestem idt. oczywiście pytali się po niemiecku więc nic nie rozumiałam xd. Na przerwach cały czas ze mną chodzili i mnie oprowadzali co pozwoliło oswoić mi się z nowym otoczeniem. ;)

4. W szkole rozmawiasz w jakim języku?
To pytanie pada bardzo dużo razy. A więc kiedy do szkoły przyszłam tak pod koniec czerwaca i chodziłam do niej 5 tygodni (potem zaczęły się wakacje) rozmawiałam po angielsku. I właśnie źle zrobiłam bo teraz nie chcieli mnie przyjąć do tej szkoły ponieważ posługiwałam sie tylko i wyłącznie angielskim i jedyne co mówiłam po niemiecku to tak, nie, cześć itp..

5. W której kl. jesteś?
Teraz idę do 6, ale tak naprawdę powinnam iść do 7. Zostałam cofnięta ponieważ nie znam języka.

6. Czy w swojej klasie masz jakąś przyjaciółkę?
Tak mam Saskie, ale bardziej przyjaźnię się z osobami z 7 kl. bo mamy więcej tematów do rozmowy ;)

7. Czy u ciebie w szkole można się malować?
Tak tu można mieć swój własny styl i nikt ci nie zwraca uwagi. U mnie w szkole można rówiniesz chodzić w butach na koturnie lub obcasach.

8. Jak wygląda początek roku i zakończenie?
Na początek roku spotykamy sie w klasie i nie musimy być na galowo. Omawiamy różne rzeczy i się dobrze bawimy.
Na zakończenie cała szkoła idzie do kościoła na msze, a potem wracamy do klasy jemy lody (tak  było w tym roku) i się żegnamy :)

To było tyle pytań jak na dziś. Mam ich wiele więcej, ale dziś już nie mam czasu bo muszę się ogarnąć do szkoły :c
Macie jakieś pytania? Piszcie w kom.!

FACEBOOK
ASK.fm
INSTAGRAM
TUMBLR

czwartek, 5 września 2013

Outfit, Ulm and Book !

heii.
Wstałam o 10, a raczej obudziły mnie promienie słońca. Dzień zapowiadał się świetnie i taki był. Zjadłam śniadanko, ubrałam się i wyszłam pobiegać - Początek idealny!
Po powrocie wzięłam prysznic i wskoczyłam w krótkie spodenki i luźną bluzę. Zrobiłam sobie koktajl, wzięłam książkę i usidłam sobie na balkonie. Strasznie wciągnęła mnie książka Pretty Little Liars. (polecam) Jak na razie mam 1 część i już ją kończę. W sumię to mam zamiar kupić ich więcej.

Tak po obiedzie pojechałam z rodzicami do Ulmu na misto. Pochodziłąm po sklepach, ale jakoś nic nie mogłam dla siebie znaleść. No cóż. Miasto jest naprawdę ciekawe! Zrobiłam kilka zdjęć :)



 Już niedługo chyba będę miała lustrzankę. Już się nie mogę doczekać! Pokażę wam na koniec mały Outfit na dzisiejszy dzień bo było naprawdę ciepło ponad 25 stopni i tak przez następne 2 tygodnie.
Jesień chyba nie pojawi się zbyt szybko tu w Niemczech.
Jeszcze mam taką malutką proźbę do was.
Jeżeli macie jakieś pomysły na posty lub filmiki (coś co chcieli byście tu zobaczyć) piszcie w komentarzach!




Podoba się wam outfit? Macie jakieś pomysły? :)